Please enable JS

Opera Loudspeakers Polska - Recenzja - Grand Callas - StereoLife


Na początku przyznam się bez bicia i będziemy to mieli za sobą, dobrze? Jestem ogromnym fanem włoskiego sprzętu audio. Oczywiście nie tylko, bo w mojej pierwszej piątce znalazłyby się także urządzenia brytyjskie, polskie, japońskie i skandynawskie, jednak kiedy mam przetestować kolumny czy wzmacniacz ze słonecznej Italii, jestem do niego już z gruntu nastawiony pozytywnie. To samo zresztą obserwuję zwiedzając duże wystawy sprzętu audio. Nie mam na twarzy wymalowanej polskiej flagi, więc wykluczam różne narodowościowe uprzedzenia ze strony wystawców, a jednak to właśnie z producentami i dystrybutorami z Wielkiej Brytanii, Skandynawii, USA, Włoch i praktycznie całej Azji rozmawia mi się najlepiej. Włoski sprzęt to dla mnie przede wszystkim nietuzinkowe wzornictwo, przyjemne, ludzkie brzmienie i ekstremalnie wysoka jakość wykonania. Czasy, gdy na ich podejście do detali można było ponarzekać, dawno już minęły. Od wielu lat włoski sprzęt to przykład prawdziwie perfekcyjnej, europejskiej roboty. Sonus Faber, Albedo, Unison Research, Diapason, Pathos, Audio Analogue, Aqua, Diesis Audio, Chario, Torqueo Audio to tylko kilka marek, które wywołują u audiofilów szybsze bicie serca. Jest jednak firma, i to całkiem spora, od lat przez miłośników dobrego brzmienia niedoceniana - Opera.

Dlaczego? Wbrew pozorom, to bardzo dobre pytanie. Osobiście nie mam pojęcia z jakiego powodu zainteresowanie kolumnami tej marki nie jest w naszym kraju tak duże, jak być powinno. Opera to siostrzana marka producenta znakomitych wzmacniaczy lampowych i hybrydowych - Unison Research. Obie firmy mieszczą się nawet w tej samej fabryce, na różnych piętrach. Całość jest typowym, rodzinnym przedsięwzięciem z długoletnimi tradycjami, które od początku napędza to, co powinno leżeć u podstaw każdej dobrej firmy - wielka pasja jej założycieli, a także pracowników. Wierzcie lub nie, ale mimo godnego pozazdroszczenia sukcesu na światowych rynkach, nie osiedli oni na laurach i wciąż szkicują, projektują, słuchają i dostrajają prototypowe produkty, a w tak zwanym wolnym czasie chodzą po całej fabryce, sprawdzają jakość dostarczanych części, instruują pracowników i robią wszystko, aby ostateczny produkt dostarczany do klienta był perfekcyjny, niezależnie od tego czy mówimy o najtańszych monitorkach, czy może podłogówkach z samego szczytu katalogu. W produktach Opery zobaczymy wszystko, co powinno tworzyć dobry, włoski sprzęt - wysmakowane wzornictwo, naturalne materiały, rewelacyjną jakość wykonania, dbałość o szczegóły i przyjemne, pełne brzmienie. Obecna oferta podzielona jest na dwie serie - Classica i Callas. W tej pierwszej znajdziemy zgrabne monitory Prima i Mezza, głośnik centralny Centrale oraz trzy zestawy podłogowe - Grand Mezza, Seconda i Quinta. Linię Callas tworzą natomiast tylko dwie konstrukcje - monitor Callas i opisywane dziś podłogówki Grand Callas będące flagowym modelem Opery. Czytaj dalej na stronie StereoLife...